Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Lukas Studio olaj

Professzionális minőségű művész olajfesték

1862 óta a Dr. Fr. Schoenfeld és a LUKAS nevek jelképezik a csúcsminőségű festékeket. Még Vincent Van Gogh is bizonyítottan a Lukas cég festékeit használta, a híres mester Düsseldorfból rendelte festékeit.

A Lukas Studio olaj kiváló minőségű mégis kedvező árú olajfesték igényes művészeknek.

  • Példaértékű fedőerővel rendelkezik az értékes pigmentek magas koncentrációjának köszönhetően, ami jelentősen magasabb, mint tipikusan gazdaságos festékeknél.
  • A felhasznált pigmentek kitűnő fényállóságot biztosítanak. Egyik festéknek sem alacsonyabb 6-7-nél a nemzetközileg elfogadott 6 lépcsős skálán.
  • Az átlagos száradási idő az olajfestékek esetében átlagosan 2-4 nap vékony ecsetvonásokkal. (100-120)
  • A jó minőségű len és napraforgó olajoknak köszönhetően szép és egyenletes a festékek száradása. A repedezés veszélye minimális, ha a festéket megfelelően használják.
  • A világos árnyalatok esetében napraforgó olajat használunk, hogy nagymértékben csökkentsük a „sárgulást”, ami lenolaj esetén megjelenik.
  • A LUKAS Oil híres „vajszerű” állagát a gyártás során használt valódi méhviasz biztosítja.
  • Széleskörű színskálával rendelkezik, 48 színnel. A kreatív-művészi olajfestéshez ideális lehetőséget teremt. Szinte közvetlenül a tubusból festhetőek kicsi finomítással.

A LUKAS STUDIO Oil keverhető minden LUKAS olajfestékkel (LUKAS 1862 olajfesték, LUKAS TERZIA olajfesték vagy LUKAS BERLIN vízzel keverhető olajfesték) és az olajfestékekhez készült médiumokkal.

Ecsetek: Az ecset fontos eszköze a művésznek. Befolyásolja a művész technikáját. A jó minőségű ecset nagy jelentőségű. Sörte ecset használatos, amikor normális vastagságban alkalmazzuk a festéket. Ez tisztán látható ecsetvonásokat eredményez. Természetes sörte ecset pl. Borciani ♦ Bonazzi No. 50 vagy 51. Olcsóbb megoldás a szintetikus ecsetek használata, pl Borciani ♦ Bonazzi No. 820 - 821 - 822 UNICO

Nagyon érdekes eszközök a STUDIO olajfestékekhez a festőkések, amelyekkel „impasto” alkalmazhatjuk a festékeket és vastag rétegben tudjuk felvinni (pl. festővaj hozzáadásával). Ezek elérhetőek különböző formákban, méretekben és lehetővé teszik a felületek megfelelő megmunkálását.

A LUKAS Studio olajfesték különböző festőfelületeken alkalmazható.
Feszített vászon: A len vagy pamutvászonnal beborított festőfelület kétség kívül a klasszikus festőfelület. 
Pamut festőtömbök: alkalmasak a kisebb munkákhoz vagy tanuláshoz, gyakorláshoz. (pl. Hahnemühle olaj tömb)
Fa táblák: többféle fatábla használható az olajfestéshez, a régi mesterek, mint Raffaello és Leonardo da Vinci is használták ezeket. Azonban, ezeket minden esetben alapozni kell! Az alapozó megakadályozza a kötőanyagok beszívódását a fa felületébe. A festék csillogó marad, és nem töredezik.

Könnyen, biztonsággal alkalmazhatóak a Corte feszített vásznak. Kezdőknek a Basso feszített vásznakat javasoljuk. A Corte Classic és Corte 3D feszített vásznakat mind kezdőknek, mind professzionális művészeknek is ajánljuk. Ezek alapozott felületek, rögtön lehet festeni. 

Kiegészítők és médiumok
Hasznos eszközök: A LUKAS választékában különböző kiegészítőket talál, amelyek optimálisak az olajfestéshez és a művész igényeit maximálisan kielégítik.
Például a paletták a színárnyalatok keveréséhez. A paletták elérhetőek fából, fémből és porcelánból. A műanyag paletták nem mindig megfelelőek, mert a terpentin oldhatja ezeket.
Nagyon hasznosak a paletta edénykék. Ezek kis edények médiumok száméra, amelyeket a palettához lehet rögzíteni. 
A festőállványok különböző típusban és méretben a festmény tökéletes tartását biztosítják. A kezdőknek javasoljuk a mobil LUKAS tábori állványt (5590 C) vagy a stabil LUKAS Academy állványt (5591 C).

Hígítás, oldás, tisztítás: Mivel a klasszikus olajfestékek nem keverhetők vízzel, különleges médiumokat kell használni.
Ezek a balzsam terpentin és a terpentin helyettesítő. Mindkettő használható festékek és médiumok hígítására. A gyanták oldószereként is szolgálnak. Javasoljuk a tisztított LUKAS balzsam terpentint (2211), egy csúcsminőségű terpentin, amit többször is tisztítunk.
Vannak különleges médiumok az eszközök tisztításához. A LUKAS ecsettísztító (2286) javasolt. A tisztító feloldja a megszáradt olajfestéket az ecsetről hatékonyabban, mit a terpentin, és kíméletesebb az ecsetekhez.

Festés vastag rétegekben: Hogy a festék vastag rétegben is vajszerű maradjon, és ne repedezzen száradáskor,  a LUKAS 5. médiumát  „festővajat” javasoljuk. (2225).  Ez a médium testesebbé teszi a festéket és lehetővé teszi az oxigén eljutását az alsóbb rétegekhez.

A száradási idő változása: Az olajfesték jellemző tulajdonsága a lassú száradás. Ezért többféle médium elérhető, amelyek  felgyorsítják a száradási időt. A klasszikus médiumok pl. a Kobalt szikkatív (2229) vagy a Haarlem szikkatív (2226). Figyelem! Az elsőt nagyon takarékosan kell használni! A száradást gyorsíthatják a LUKAS 1, 3 és 4-es számú LUKAS médiumok. A lassabb száradást a megfelelő médium  LUKAS médium 2. (2220) olajfestékhez való keverésével is el lehet érni.

Az olajfestmények védelme: Az elkészült olajfestményeket lakkal kell védeni a piszoktól, portól, nikotin foltoktól és más negatív környezeti ártalmaktól. A lakkozás előtt a festményt hagyni kell teljesen megszáradni, ez akár hónapokig is tarthat, ha a festék vastag rétegben lett felhordva. Ezért, ne siessen! Javasoljuk a LUKAS aerosol lakk spray-k használatát. Ezek három fajtában elérhetők, Lukas film spray fényes (2321), matt (2322) vagy selyemfényű (2324).

A színskála: A LUKAS Studio olajfestékek széles skálában, 48 színárnyalatban elérhetőek 37 ml, 75 ml és 200 ml-es tubusokban. A Titánium white elérhető 500 ml-es dobozban és 2 l és 5 l-es műanyag vödrökben, az Ivory black 2l-es műanyag vödörben is. A széles színválaszték, magas intenzitás és fedőerő megfelel a hobby és profi művészek igényeinek is.